FAQ

Er der et bestemt antal SupportSkrab hæfter, som vi minimum skal bestille?
SupportSkrab: Det mindste antal hæfter I kan bestille er 10 stykker.
Vi anbefaler at I altid bestiller et antal der går op med 5, fordi I modtager hvert 5. hæfte gratis.

Kan privatpersoner også købe SupportSkrab hæfter?
SupportSkrab: Som privatperson kan du også godt købe SupportSkrab hæfter og bruge til dine egne personlige mål.

Er der en grænse for hvor mange SupportSkrab kampagner vi må udføre om året?
SupportSkrab: Nej, I kan i princippet køre et ubegrænset antal SupportSkrab kampagner om året. I kan få fornyet jeres rabatkuponer gratis, så I altid er garanteret attraktive og gyldige tilbud til jeres donorer.

Hvor hurtigt får vi hæfterne leveret? 
SupportSkrab: Vi stræber efter levering inden 7 dage efter jeres bestilling er modtaget hos os, og I har godkendt det fremsendte designforslag.

Hvilke data kan udskrives på hæftet?
SupportSkrab: På forsiden af hæftet kan I få trykt din forenings navn, formålet med jeres indsamling, jeres hjemmeside adresse eller Facebook side og jeres logo eller et andet billede.
På indersiden kan I også få trykt jeres logo eller et billede, jeres hjemmeside adresse eller Facebook side samt evt. et MobilPay nummer.
 
Vi anbefaler at I får brandet jeres hæfter til jeres forening. Folk er mere tilbøjelige til at donere, hvis de ved hvem og til hvad pengene skal gå til. Genkendelse skaber tillid! Derudover vil jeres indsamlere være mere stolte og motiverede ved at gå med et mere personligt og unikt hæfte.

Vil hæftet blive trykt i farver?
SupportSkrab: Ja. Jeres logo eller billede udskrives i farver. Teksten bliver trykt i sort.

Koster det ekstra at få udskrevet vores billeder og tekst?
SupportSkrab: Nej. Udskrivning af foreningens billeder og tekst koster ikke ekstra. Vi opfordrer jer derfor til at skrive foreningens navn, logo og skrive formålet med jeres indsamling på hæfterne. Genkendelse skaber tillid!

I hvilke formater kan jeg uploade billeder?
SupportSkrab: Vi kan bruge de mest almindelige billedformater. Vi foretrækker at modtage billeder som .jpg, .pdf eller .eps.

Hvad er den bedste opløsning af billederne?
SupportSkrab: Opløsning er et mål for den maksimale størrelse, hvor et billede kan udskrives uden tab af kvalitet. Jo højere opløsning, jo højere kvalitet. Print opløsning måles i DPI (dots per inch). Vi anbefaler, at du bruger billeder med en opløsning på mindst 150 DPI. Du kan bruge billeder af en lavere opløsning, men kvaliteten af det trykte billede / billeder vil derfor være lavere. Er du i tvivl om dine billeder er gode nok, kan du altid sende dem til os på info@supportskrab.dk, for en hurtig vurdering.
 
Er det tilladt for donorer at skrabe flere felter? 
SupportSkrab: Ja. Donorer kan skrabe ligeså mange felter, de har lyst til. De skal så donore det samlede beløb for alle de felter, de har skrabet. I giver dem derefter det antal rabatkuponer, der svarer til det antal felter, som de har skrabet.
 
Vi har ikke bestilt nok hæfter og er i gang med vores kampagne. Hvordan får jeg hurtigt ekstra hæfter?
SupportSkrab: Du kan altid afgive en ekstra bestilling. Hvis du bestiller ekstra hæfter og er i gang med en SupportSkrab kampagne, vil vi prioritere din ordre som en hasteordre, og vi vil derfor gøre alt hvad vi kan for at kunne levere ekstra hæfter til dig, hurtigere end de normale 7 hverdage.

Vi har nogle hæfter tilbage efter vores SupportSkrab kampagne. Hvad kan jeg gøre med dem?
SupportSkrab: Du har to muligheder:
 
1) Du kan gemme hæfterne og sælge dem på et senere tidspunkt. Vi garanterer, at rabatkuponerne altid vil være gyldige. Hvis kuponerne i de resterende hæfter er udløbet, vil vi sende jer nye gyldige kuponblokke. Vi opkræver kun 95 kr. for forsendelse og håndtering.

2) Du kan returnere op til 50% af de bestilte hæfter, hvis de er ubrugte, i op til 2 måneder efter din fakturadato. Vi refunderer købsprisen for de returnerede hæfter – med hensyntagen til de medfølgende gratis hæfter.

Hvordan virker returretten?
SupportSkrab: I kan returnere op til 50% af de bestilte hæfter, hvis de er ubrugte, i op til 2 måneder efter fakturadato. Vi refunderer købsprisen for de returnerede hæfter – med hensyntagen til de medfølgende gratis hæfter. Da hvert 5. hæfte er gratis og I har givet 400 kr. for 5 hæfter, svarer det til 80 kr. pr. hæfte, som er det beløb I får retur af os.
 
Hæfterne skal være ubrugte, dvs. ingen felter skrabet, alle rabatkuponer er tilstede og hæfterne er pæne og uden mærker.
 
I kan sende hæfterne retur til:
SupportSkrab
Lindholm Havnevej 31, 2. Sal
5800 Nyborg
med angivelse af jeres forenings navn, fakturanummer og kontonummer.

Hvordan virker rabatkupongarantien?
SupportSkrab: Hvis I har ubrugte hæfter, som I ønsker at fundraise med på et senere tidspunkt – og hvis rabatkuponerne er udløbet eller vil udløbe inden for to måneder – vil vi sende jer nye rabatkuponblokke gratis. Vi opkræver kun 95 kr. for forsendelse og håndtering.

Hvor længe er rabatkuponerne gyldige?
SupportSkrab: Rabatkuponerne er gældende fra 1. september til og med 31. december det følgende år, dvs. 16 måneder i alt. Kuponerne fornyes en gang om året og bruges senest 1. september, så der er et overlap på gyldigheden af de gamle og nye rabatkuponer på mindst 4 måneder. Så er I altid sikker på at have rabatkuponer med en gyldighed på mindst 4 måneder og højst 16 måneder, uanset hvornår I bestiller.
 
Hvornår skal de bestilte SupportSkrab hæfter betales?
SupportSkrab: Når vi sender jeres ordre, opretter vi en faktura som sendes digitalt via e-mail til dig. I har intet mindre end 45 dages betalingsfrist på denne faktura. Den ekstra lange betalingsfrist giver jer mulighed for at indsamle penge via jeres SupportSkrab kampagne inden I skal betale for hæfterne. Vi anbefaler derfor, at I først bestiller jeres hæfter når I er klar til at køre jeres kampagne, så I får størst mulig gavn af den lange betalingsfrist.

Hvordan betaler jeg vores faktura?
SupportSkrab: Du kan overføre beløbet til Aktiv Fundraisings konto med angivelse af jeres kundenummer og fakturanummer. Betaling foregår senest 45 dage efter fakturadato. Du kan overføre beløbet til Fynske Bank, reg.nr. 0814 og kontonr. 8159518850.
 
Vores forening ønsker at gå fra hus til hus og sælge SupportSkrab hæfterne. Må vi gøre det?
SupportSkrab: De fleste kommuner kræver en tilladelse for en dør-til-dør indsamling. Check med den kommune, hvor I vil afholde en dør-til-dør indsamling. Du kan ringe til det lokale politi eller se på deres hjemmeside. Der er ofte information om hvad I må og ikke må. Du finder også information om, hvordan I søger om tilladelse til en dør-til-dør kampagne. Skal I søge om tilladelse, er dette for det meste en formalitet og I vil næsten altid få ja. Bemærk venligst at ansvaret for at overholde dørsalgsloven er jeres eget. SupportSkrab kan på ingen måde drages til ansvar for dette. Vi anbefaler at du får tilladelse til afholdelse af jeres kampagne, inden du bestiller jeres hæfter hos SupportSkrab.

Hvad med moms?
SupportSkrab: Vi opkræver 25% moms for hvert SupportSkrab hæfte vi sælger. Hæfterne koster 100 kr. inkl. Moms. Dvs. prisen eks. moms er 80 kr.

SupportSkrab og miljøet?
Bæredygtighed hænger uløseligt sammen med vores initiativ. Vi har øje for både miljømæssige, sociale og menneskelige påvirkninger. Derfor bruger vi kun FSC-certificerede printere.

Produktet
Alt det papir, der anvendes i produktionen af SupportSkrab hæfter og foldere, brevpapir og kuverter er FSC-mærket. Forest Stewardship Council (FSC) sikrer, at træ til produktion af papir, kommer fra ansvarligt drevne skove.

Emballagen
Bølgepap består gennemsnitligt af 70% genbrugspapir. I næsten alle europæiske lande foregår der en effektiv indsamling af papir til genbrug. De resterende 30% er de såkaldte nye fibre. De produceres af kviste (affald fra skovbrug). Til fremstilling af bølgepap er det derfor ikke nødvendigt at fælde sundt træ.
 

Beregn dit overskud

kr.
Ja, jeg ønsker at skaffe penge!
Eksempel hæfte

Gratis infopakke!

Bestil en gratis infopakke,
som indeholder et eksempel hæfte.

Ja, send mig en gratis infopakke!

Det siger andre

"Denne støttemulighed er fantastisk. De fleste var glade for at sælge hæfterne, og nogle blev solgt på en eftermiddag. Derfor har vi besluttet at bestille ekstra hæfter."
T. Hermie
"Vi er meget tilfredse med resultatet og din fantastiske service! Fortsæt med det!"
D. Egbertsen
"Vores erfaring med SupportSkrab er positiv. Vi kan anbefale det til andre foreninger, som vi opfordrer til at give det en chance."
A. Brommer
"Vi har fået meget støtte. Det er sjovt for de mennesker, der deltog"
T. Koetsier
"I løbet af kort tid har eSport Odder været i stand til at indsamle ca. 3.200 kroner med kun 3 indsamlere, så det er noget der virker."
Klaus Udbye Agesen, eSport Odder